Ingen jul på julafton?

Min sambos mamma har ingen vidare relation till pengar (och det är ingen hemlighet). Men det gjorde mig så ledsen när min sambo berättade, efter att ha pratat med henne i telefon igår, att hon inte hade möjlighet att fira jul på julafton eftersom hon inte hade några pengar. Och jag kan ju säga att det är inte henne jag tycker synd om, utan min sambo och hans syster, för har man någon framförhållning över huvud taget så ser man ju till att kunna fira jul under själva julen.
Men det som gjorde mig ännu mer ledsen är det faktum att det tydligen hänt innan, när de var små. Hur kul är det som barn att inte kunna fira jul på riktigt för att ens mamma inte klarar av att hantera pengar? Så borde det inte behöva vara. Det gör ont i hjärtat på mig när jag tänker på det. Speciellt eftersom det är hennes eget fel. Klart att det gör ont i hjärtat när jag tänker på alla barn som inte kan fira jul för att deras föräldrar är arbetslösa och helt panka och knappt har råd med mat. Men så var ju inte fallet nu, utan jag är övertygad att de hade kunnat fira en vanlig jul om hon bara hade haft lite framförhållning.

Kommentarer
Postat av: Martin The Edge

Hej!



Tipsar om en fototävling i samarbete med Royal Canin! Har du Sveriges sötaste katt?



Besök bloggen för mer information.



Ha en fortsatt härlig Lucia.

2010-12-13 @ 14:30:53
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Martin The Edge

Hallå där! Du har tidigare svarat på "Dagens fråga" på min blogg - Jag hoppas du fortsätter att titta in på The Edge till och från.



Självklart finns det en ny fråga att besvara!



Ha en toppendag!

2011-01-18 @ 10:29:44
URL: http://edgeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0